fredag 17 februari 2012

Vad var det de sa sa du?

Moderaterna har tillsammans med någon förtappad PR-byrå tagit fram tidernas mest intetsägande politiska kampanj. Jag förundras över djupet i intetsägande i detta ”politiska utfästelsen” och jag förundras över hur befriat från verkligheten det är att komma dragandes med detta meddelande i dessa tider.


Är de på riktigt?

Är detta det besked moderaterna vill lämna i tider då regeringen gång på gång ifrågasätts för sin frånvaro i den politiska debatten, för avsaknaden av raka besked, när bristen på ansvarstagande för landet och befolkningen lyfts fram och bristen på idéer för hur landet ska formas och upptornande problemen bäst kan stävjas påtalas ?


Om man ser denna verklighet hur, jag frågar HUR kan man komma dragandes med den publikfriande one-linern ”Vi älskar människor”?

Reinfeldt & co, nu ska jag vara lite generös och dela med mig av en vedertagen sanning som ni kan dra nytta av när ni nästa gång vill blida er i folkets ögon. Jag hoppas ni kan ta till er det trots att det bäst sägs på engelska: ”Action speaks louder than words”.

Liksom få budskapet att överensstämma med verkligheten, inte försöka förvrida sanningen och leverera floskler så sticker det mindre i folks ögon. Varsågod. Ett uppenbart välbehövt tips.

2 kommentarer:

Olof Olsson sa...

Väl talat! Det är nästan så att man föredrar den gamla MUF-kampanjen "Jag älskar att äga".

Hanna S sa...

Ja, den är ju ärlig då man i alla fall kan påstå att det går i linje med deras politik.